Kirándultunk Kamakurába.
A szamuráj korszak kezdetét (1185-1333) Kamakura-korszaknak is nevezik, mert akkoriban ez volt a főváros.
Tokiótól, az ország fővárosától 50 kilométerre fekszik déli irányban, a
tengerparton. Az 1250-es években
egyes becslések szerint a világ negyedik legnépesebb városa volt,
több mint 200 000 lakossal. A köznyelvben „Kis
Kiotó"-ként ismert. Korábban fontos politikai központ volt, és még
mindig számos történelmi kincsnek ad otthont. A városban 19 sintó szentély és 65 buddhista templom található, köztük Japán két legrégebbi zen kolostora.
Kamakura hét hegyi ösvényen keresztül volt megközelíthető. Ezeket
Kamakura hét szájának nevezték. Kamakura akkor vált Japán politikai
központjává, amikor Minamoto no Joritomo ezt a várost választotta
új feudális katonai kormányzatának székhelyévé 1192-ben, kedvező
földrajzi fekvése miatt. A Kamakura-kor több évszázadig tartott, először
Minamoto sógun, később a Hódzsó család régensei kormányzása alatt.
Miután a 14. században elbukott a Kamakura sógunátus és az Asikaga
sógunátus az új központot Kiotóba helyezte, Kamakura még néhány
évtizedre Kelet-Japán politikai központja maradt, mielőtt elvesztette
ezt a státuszt más városok javára.
A Hasedera-templom valójában egy buddhista templomkomplexum. A
Kamakura felett magasodó dombra épült, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik a
városra és a Sagami-öbölre.
A főépületben gondosan tárolva, nem lehet lefényképezni, a templom félelmetes, kidolgozott tizenegy fejű Kannonja. Ez az aranyozott Kannon-szobor 9,18 méter magas, és az egyik legnagyobb fából készült szobor Japánban. Állítólag i.sz. 721-ben faragták ugyanabból a kámforfából, mint a Nara prefektúra Hasedera templomában található hasonló szobrot, amelyet ugyanaz a művész készített. A legenda szerint Kamakura szobrát eredetileg a tengerbe dobták, hogy újra megjelenhessen, és ott segítsen az embereknek, ahol a legnagyobb szükség volt rá. Egy 15 éves tengeri utazás után, ahol a legendák szerint osztrigahéjak védték, i.sz. 736-ban landolt a mai Kanagawa prefektúra partjainál, mielőtt itt őrizték.
Amida-do terem, amelyben egy három méter magas Amida Buddha szobor található, amely állítólag képes elhárítani a balszerencsét
A kamakurai templom ezenkívül számtalan Dzsizó-szobrocskájáról is nevezetes
Dzsizó (Jizō) a kelet-ázsiai buddhizmus egyik fontos alakja, az egyik legnépszerűbb bódhiszattva Japánban, a gyerekek és nők pártfogója, akit leggyakrabban buddhista szerzetesként ábrázolnak. Szobrai mezőn, útfélen, templomkertben gyakran láthatók.
Legelterjedtebb fajtájukat, a mizuko Dzsizókat
(„vízi gyerek Dzsizó”) könnyű felismerni a nyakukba kötött piros
partedliről meg az eléjük halmozott kőkockákról, Dzsizó ugyanis jeges
folyókon át vezeti a meghalt gyerekeket a paradicsomba, a kis ruhadarab
az ő lelküket van hivatva melengetni, a kövek pedig az átgázolásban
segítenek.
A szobrocskákat többnyire halva született vagy abortált
magzatok szülei adományozzák. Dzsizó egyik kezében rendszerint
vándorbotot, másikban bűvös ékkövet tart. Nevének jelentése „a föld
méhe”, s Japánban sokkal fontosabb
szerepet kapott, az úton járók és tűzoltók is védőistenükként
tisztelik.
Osztrigahéjak, nevekkel, kívánságokkal
A kert szokás szerint lenyűgöző
Ez az egyik legnépszerűbb célpont
turisták körében, különösen a júniusi és júliusi esős időszakban, amikor
a hortenzia virágba borul. Az Ajisai Matsuri-t,a Hortenzia Fesztivált
is a templomkomplexumban rendezik meg. A sok hortenziát látva, el tudom képzelni, milyen csodás lehet.......
A szokásos harang, ami mindenütt van és előszeretettel kongatják
Általában az idegenvezetőnk elvitt bennünket a fő látnivalóhoz és megmondta, hogy kb. mennyi időnk van a terület bejárására. Meg kell mondjam, itt egy napot is képes lettem volna eltölteni. Szinte minden négyzetmétere tartogatott új, lenyűgöző látnivalót!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése