2020. augusztus 31., hétfő

Palotakert

A Budai Várpalota számomra eddig ismeretlen részein jártam, ahogy elindultam a Buzogány torony felé. A torony teste középkori eredetű, a felső rész azonban teljes egészében a 20. század közepén készült.
Belső kert a Történeti Múzeum körül, emlékszem mikor bent jártam a múzeumban, ide nem sikerült kijutnom. Most leltem rá az ide vezető útra.......
 Borsos Miklós gránátalmát ábrázoló szökőkútja
 Modern vaskapu, kijárat hátrafelé
 Érdekes összhatás a régi kövek mellett ez a modern kapu
Johannes Regiomontanus (1436–1476), Mátyás király csillagásza, kora egyik legtehetségesebb matematikusa, csillagásza és műszerkészítője volt. A Történeti Múzeum előkertjében található dombormű,  Rátonyi József szobrászművész 1979-ben felavatott alkotása
Romantikus hely egy kis üldögélésre, a történelmi falak mentén, ha belegondolok, hogy egykoron itt üldögélt Beatrix is........                                                
Mátyás és Beatrix címerét őrző kút
Zeughaus (katonai szertár) amely a Sándor-palota mellett, a Szent György tér és a Budavári Palota mai „A” épületének helyén állt. A fegyvertárként szolgáló egyszerű épület 1723-ban leégett, ám 1730-ban újjáépítették és csak a Királyi Palota hauszmanni bővítése során bontották le. A barokk kapu azonban megmaradt, az annyira megtetszett Hauszmann Alajosnak, hogy beépítette a keleti várfalba, ahol ma is látható.
 Mária szobor alatti lépcsőn jöttem le a Várkert Bazárba
 Kilátás
A Várba mindig érdemes felmenni.......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése