2019. augusztus 4., vasárnap

Zsolnay-negyed díszudvara

Pécsre vágytam már rég, kíváncsi voltam mennyit változott, mióta ott jártam. Az első utam a Zsolnay-negyedbe vezetett. Hű.....ha, egy napig bolyongtam nem tudtam vele betelni.
A negyed sétányait több mint 88 műtárgy, szobor díszíti. Minden lépésnél újabb és újabb részletek tárultak elém, Portugáliában volt ilyen élményben részem...
Ez a kert volt a gyár egykori díszudvara.
A parkban található műtárgyak akkor készültek, amikor a Zsolnay-gyár a fénykorát élte. Az épületkerámia-megrendeléseket több példányban gyártották le a selejt veszély miatt, így a legjobbat a megrendelő kapta, a többit pedig beépítették a gyár épületeibe, parkjaiba.
A másfél méter magasságú máztalan szobrok a Parlament kerengőjébe készültek, gyönyörű, mázas kivitelezésben. A 7 alkotás egy-egy szakma (pl. szőlőművelés, vadászat, építészet) allegóriáit jeleníti meg.
Alpár Ignác tervezte zöld mázas pirogránit alapon álló nőalakos kút, az eredeti Harkányban a strandfürdőben található.
Őzikék
Indiai díszkút
A kovács  💗  és vadász
Folyt. köv.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése