2019. augusztus 28., szerda

Modern Képtárban

Tartottam egy múzeumi napot, vettem egy kombinált jegyet, ami belépést biztosított mindenhová. Ezek a múzeumok a pécsi Janus Pannonius Múzeum egységei. Azt vettem észre, hogy az emberek a híresebbeket látogatják, mint Zsolnay, Csontváry, Vasarely, amelyekben én is jártam egykor. Most úgy gondoltam felfedezem a többit is, de egy nap nem elég rá..........van még miért visszajönni! :)

Modern Magyar Képtár - Pécs
Az egykori barokk vármegyeháza épülete (1731) ad otthont a modern képtárnak
2008-ban felújították, "hozzáragasztottak" egy üvegburkot. Nem tetszett, nem is értem, hogy egy ilyen szép barokk épületet, miként lehet egy üveg-acél szerkezettel elcsúfítani, bár ahogy olvasgattam róla megértettem a koncepciót.
19-20. századi magyar képzőművészeti alkotásokat lehet itt megtekinteni. A képtár 1956-ban kezdte meg működését. A hatalmas anyagból és élményből egy kis ízelítő
Mészöly Géza (1844-1887) - Fiatal lány portréja
Lotz Károly (1833-1904) - Odaliszk 
Megjegyzés: Odaliszk, szolgálólány egy háremben, aki általában a hárem urának feleségeit szolgálta ki, illetve gyakran az úr alacsonyabb rangú háremhölgye is volt. 
 Ferenczy Károly (1862-1917) - Vörösruhás Béni
 Zsolnay Vilmos - Tettye
Itt mi is jártunk, majd írok is róla, boldogan fedeztem fel az ismerős tájat
Telepy Károly (1828-1906) A Mindszentek temploma Pécsett
Mint ahogy ezt a helyet is ismerősként üdvözöltem
Rippl-Rónai József (1861-1927) Park aktokkal
Frank Frigyes (1890-1976) Mimi (Ébredés)
Márffy Ödön (1878-1959) Csónak a Dunán
Vaszary János (1867-1937) Társaság a szabadban
Valószínűleg az általam imádott füredi Vaszary villánál készülhetett
 Ámos Imre (1907-1944) Asszonyok
Ő viszont a szentendrei barangolásaimról ismerős festő
Kernstok Károly (1873-1940) Üvegtáblák
Kondor Bála (1931-1972) Uránvárosi Óvoda pannója
Folyt.köv a szobrokkal.......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése