2019. augusztus 31., szombat

Avantgárd és absztrakt

 Martyn Ferenc Múzeum (Káptalan u. 4.)
Számomra egy új felfedezés, nagyon tetszettek a munkái, sajnos csak egyedül csodáltam őket, rajtam kívül nem volt látogató......Az épületen még ki van írva, hogy Modern Magyar Képtár és Amerigo Tot Múzeum, de az már, nem itt van, mint írtam----
 A Káptalan utcában áll két térplasztikája a Gabriel Fauré emlékére  és a Hangyák emlékműve
Martyn Ferenc (1899-1986) szobrász, festő, grafikus, illusztrátor és keramikus. A non-figuratív irányzat egyik első magyar képviselője, az avantgárd és az absztrakt művészet emblematikus képviselője. Kaposváron született, ahol gyermek- és ifjúkorát rokona, Rippl-Rónai József  házában töltötte. 1925-ben Párizsba költözött, 1940-ben tért vissza Magyarországra. A Pécsi Porcelángyárban is készített tálakat, vázákat.
Sötét térben
A régi préposti épület itt-ott megcsillanó szépsége
Souvenir D' espagne
Önarcképek
 Nagyváros ítélete
Alakok lépcsős szerkezetben (1928)
Vonalritmus
 Szépséges képei mellett különleges szobraiban is gyönyörködhettem
Gabriel Fauré emlékére
Kelta emlékmű
 Térkonstrukció
Térkonstrukció 
A Modern Magyar Képtárban ezt a képsorozatot találtam róla, Nádor Katalin - Martyn arcai 1983. Sajnos tükröződött a kép, így én is benne vagyok :))
Segítségemre volt az alkotások nevének felidézésében: Hárs Éva: Martin Ferenc életmű katalógusa

2 megjegyzés:

  1. Szerintem a sorozatoddal sokkal többet tudtam meg Pécsről, mintha én lettem volna ott :)
    Köszönöm szépen, értéket adtál nekem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hűűűű, én köszönöm ezt a kedves megjegyzést. Tényleg imádtam Pécsen bolyongani, bámulni azt a sok csodát.... :D

      Törlés