2019. augusztus 12., hétfő

A Csipke hídon túl

Zsolnay-negyed gyalogos hídja
A Zsolnay Vilmos út által kettészelt északi és déli területet köti össze
Az 5 hektáros terület több negyedre tagolódik: Kulturális, Míves, Alkotó, Gyermek és családi és Egyetemi negyedre. A Pécsi Tudományegyetem több kara kapott itt helyet.
Az eddig üresen álló gyárépületek felújított, építészetileg újraértelmezett formájukban helyet adnak kultúrának, oktatásnak, vendéglátásnak.
Itt működik a Bóbita Bábszínház, a tetőcserepeiről elnevezett "zöld házban", a Mattyasovszky-villában. (Mattyasovszky Jakab, geológus Zsolnay Júlia férje, aki szintén a gyárban dolgozott.) Állítólag a család fiataljainak nyári lakként építették.
A színes figurák egy napórát alkotnak. Báb Múzeum is van benne, látogatásunk napján nem volt nyitva, később már nem volt idő rá, hogy megnézzem. Sajnálom, mivel báboztam ifjú koromban, kíváncsi lettem volna rá.
Itt a parkban nem az van kiírva, hogy "Fűre lépni tilos!" hanem piknikezz nálunk, adunk kölcsön piknik takarót is.
 Közösségi terek
 Sakk játszma
 Infó pont, az egyik bejáratnál
Kézműves boltok utcája

A látványmanufaktúrában szemtanúja voltam, hogyan születik egy gyönyörű festett váza 
Az Apostolos terem falait a gyárban kikísérletezett festéssel készült próféták és angyalok díszítik. Esküvő és koncert helyszínként is funkcionál

 Még panzióban is megszállhatunk ebben az illusztris környezetben :)
 A gyönyörű porcelánok megvásárolhatóak
Ilyen festetlen készlet, melynek teáscsészéi lebegnek a térben, nekem is van, friss házasként ezt vettük a párommal, már akkor is tetszett a kecses forma, mindig szerettem a fehéret.
 Válogatás
A negyed kerítése
Folyt. köv..... a mauzóleummal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése