2018. július 7., szombat

Zöld csillogás

 Tőkés réce vagy vadkacsa (Anas platyrhynchos)
Margit sziget japán kertjében üldögéltem egy kicsit pihenésképpen, közben gyönyörködtem a vadkacsákban.
"A tojó kültakarója tipikus rejtőszínezet, amely azt a célt szolgálja, hogy a fészkén ülő madarat elrejtse ellenségei szeme elől. Egész teste barna alapszínű, amelyet kisebb-nagyobb méretű, szabálytalan alakú fekete pöttyök és foltok tarkítanak."
"A gácsér csőre zöldessárga, feje fémesen csillogó zöld, nyakán fehér gallér van, melle gesztenyebarna, oldala és hasa világosszürke. Testének felső része, a nyak tövétől a hát közepéig, valamint a szárnyai külső felülete barnásszürke, a hát közepétől kezdődően kékesfekete, egészen a farokig, melynek oldalsó szegélyét a fehér színű kormánytollak alkotják. A farok közepén 3-4 szál fekete, visszahajló, ún. gácsértollat visel. Szárnyai belső oldalai sárgásfehérek" 
Azt olvastam, hogy a fent leírtak csak a hím násztollazatára vonatkoznak, amelyet nagyjából szeptembertől nyár elejéig visel, majd leveti díszes tollait, és a tojóéhoz hasonló, szerény ruhát ölt.
Hát, már július van, de még mindig násztollazatot láttam.....sajnálom, hogy nem videóztam le, ahogy leszállnak a vízre és lefékezik magukat, szó szerint seggen-csúsznak. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése