2018. július 1., vasárnap

Múzeumok éjszakáján

Múzeumok éjszakáján az utolsó helyszínen, a Déri Múzeumnál tíz óra körül még pezsgett az élet. Sokan mentek még be a múzeumba körülnézni. Rengetegen voltak a kinti koncert helyszínen is. Már meggyújtották a Szent Iván-éji tüzet is.
Nem rég végigjártam az egész múzeumot, de azért most is bementem és végigsétáltam, van-e valami újdonság. A blogon is megtaláljátok a bejegyzéseket, ha a jobb oldali keresőbe beírjátok, hogy Déri Múzeum
Soó Rezső egyetemi tanár utazása Egyiptomban, időszaki kiállítás. Soó Rezső neve ismerős számomra, még Édesapám idejéből, egy szakkönyvünk is van tőle. A növénytani tanszék vezetője volt.
"Sziklától a kőbaltáig...erdőtől a sivatagig" (Az ember hatása a klímaváltozásra). A lenti két kép nagyszerűen bemutatja, hogyan alakítjuk a természetet. Mi már szelektíven gyűjtjük a papírt, műanyagot és fémet, amelyet egy sárga zsákban teszünk a ház elé hetente. Egy hét alatt meg is telik a zsákunk, most látjuk csak, hogy mennyi haszontalan csomagolóanyagot használunk.
Eléggé elfáradtam, így hazafelé vettem az irányt. Jó kis "éjszaka" volt. Elterveztem, hogy a jövőben mindig más városban fogom a múzeumok éjszakáját végigjárni. (Az idén Pécset vettem célba, de sajnos nem kaptam szállást a belvárosban, későn kapcsoltam.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése