Madeirán jártunk, régi vágyam teljesült most.
A Madeira-szigetek vulkáni eredetű szigetcsoport az
Atlanti-óceánban, legismertebb és legnagyobb szigete Madeira, mely
Lisszabontól mintegy 1000 km-re, Marokkótól mintegy 600 km-rel nyugatra fekszik. 57 km hosszú és 23 km széles. A szigetcsoport Portugáliához
tartozik, politikailag egy autonóm régió. A szubtrópusi paradicsomot az
örök tavasz szigetének is nevezik, az állandó tavaszi klímáról a
Golf-áramlat gondoskodik. A hőmérséklet egész évben átlagosan 22 fok
körül alakul, mely kedvező a túrázáshoz.
Sajnos a klíma változás a szigetet is érinti, míg ott jártunk főleg 28 fok volt, csak a hegytetőkön volt egy kicsit hűvösebb.
Csak a két nagyobb sziget (Madeira és Porto Santo) lakott, melyek 37 km távolságra fekszenek egymástól. Lakosainak száma 240 ezer fő, fővárosa Funchal, egy nyüzsgő kikötőváros.
Imádtuk a klímáját, a tisztaságot, a buja növényzetet, az egész sziget szépsége és életvitele elvarázsolt bennünket.
Öt órás repülőút volt, nem kis idő fent a levegőben. Wizzair-rel repültünk, volt egy órás csúszásunk a felszállásnál, mert pont akkor vonult át országunkon egy hidegfront és a repülők nem tudtak biztonsággal felszállni, összetorlódtak a járatok, meg kellett várni, míg sorban engedték fel a gépeket.
Csodás fővárosunk
Spanyolország felett láttuk ezeket a kör alakú parcellákat, el sem tudtuk képzelni, miért így művelik a földet, de mint kiderült az öntözés az oka.
Ez már Portugália, Cascais
Fantasztikus, hogy a telefon kiírja, hogy hol készült a kép :))
Már Madeira felett, Szent Lőrinc-félsziget, amit lentről is megcsodáltunk
Kezdődik a leszállás
Európa 2. legveszélyesebb repülőterének tartják a Gibraltári reptér után. Régebben a rövid, 1600 méter kifutópálya még a legtapasztaltabb pilótáknak is
megnehezítette a dolgát. A magas hegyek, valamint a
közelben lévő óceán tovább bonyolítja a leszállást. Az óceán felől
érkező meleg levegő találkozik a hegyekből érkező hideg száraz
levegővel, ami erős turbulenciát okoz.
1977-ben egy Boeing 727-es gép, a heves eső és a rossz látási
viszonyok miatt a
közeli parthoz csapódott, kettétört és lángra gyulladt. A fedélzeten
tartózkodó 164 személy közül 131 meghalt.
2000-ben 500-500 méterrel mindkét oldalon meghosszabbították a kifutópályát, hogy biztonságos legyen (magyar mérnökök tervezésével). A továbbépített részt 180 beton oszlopra építették, melyek 70 méter
magasak.
Azért még most is előfordul, hogy nagy szélben nem tudnak le és felszállni a repülők.
Az egyedi bővítési munkának köszönhetően Funchal repülőtere elnyerte a Kiemelkedő Szerkezetek Díját 2004-ben
Cristiano Ronaldo nemzetközi repülőtér
A bejárati folyosón ezek a csodálatos azulejok fogadtak, rajtuk a madeirai jellegzetességek, mint a madeira hímzés, cukornádból készített rumgyártás, és a csodás virágok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése