2023. január 16., hétfő

Zoom

Folytatva sétámat a Néprajzi Múzeumban, egy  "Zoom" elnevezésű tárlatra bukkantam. Elég meghökkentő volt számomra, mivel értelmezések, szövegek nélkül mutatja fel a tárgyakat. Először furcsának tűnt, hogy sehol sincs magyarázó szöveg, felirat, csak QR kód. (Ezt már Olaszországban is tapasztaltam) Másrészt a szép vagy különleges tárgyak érdekes elrendezésben voltak itt láthatóak.
Fából, türkizből és kagylóból készült mexikói maszk, i. sz. 10–13. század
Belépve a terembe, az egyik falon sok-sok arc tekint ránk, 365 portré a világ különböző tájairól
Egy távcső, belenézve meglátjuk, hogy kik ők, mi a történetük
Furcsa volt ez az összevisszaság, egy sejtés, hogy mi mindent gyűjt egy néprajzi múzeum...... Egy ősrobbanásról írnak, tényleg olyan ez a tárló, mintha  robbanás következtében szétszóródnának a tárgyak vagy éppen mindenféle tárgyak bekerülnek a gyűjteménybe, ahol megállapítják a korát, anyagát, történetét, származási helyét, osztályozzák, rendszerezik, helyére teszik.
Egy-egy tárgy szépsége, azért megállásra késztet, biztos megtudtam volna valahol elektronikusan, mikori, honnan származik, de ezt ott nem fedeztem fel
Különleges tárgyak sokasága, mint itt a sótartók, pásztorok készítették szaruból, különböző jelenetekkel díszítve, mind más, de gyönyörűek!
Egy borotvatok, egy apró kis használati tárgy és micsoda remekmű, ráadásul trükkös módon nyílik.
Felmerült bennem, mit tudunk a mai korból gyűjteni, milyen kézműves termékeket használunk.......(lesz rá példa a kiállítás során, engem meghökkentett). Amit én használok, és figyelemre méltó, mind régiség és nem új keletű tárgy
Ezek a tárgyak a felirataik miatt érdekesek
Székelykapu, csak a gerenda maradt meg eredetiben, a gyűjtemény legrégebbi székelykapuja, 1673-ban épült Mikházán
Közösségi tér
Folyt. köv: Néprajzi Múzeumban>>>>>>>>Etnográfia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése