2023. január 24., kedd

Kiscsibész

Felfigyeltünk erre a jópofa kis szoborra Budapesten. 
A József körút, Krúdy Gyula utca, illetve Baross utca találkozásánál létezik egy picike tér, amit a budapestiek csak Kiscsibész térként ismernek. Nevét nyilván a szoborról kapta.
Kiss György - Csirkefogó szobra (1884)
 1927-ben került a jelenlegi helyére
A téren van egy másik, szintén gyermekalakot ábrázoló szobor is. Kampfl József - Vízicsúszda című alkotása, mely nyáron csobogóként működik. 1998-ban állították fel ide, Józsefváros fennállásának 270. évfordulójára.

Kicsit szokatlan itt a forgalom közepén - jobbról, balról autók - egy ilyen jellegű szobor, talán nyáron, mikor víz csobog körülötte jobban mutat............
Olvastam még a tér történetéről, hogy élt itt egy hajléktalan, aki elkezdte csinosítgatni a teret, virágokat ültetett, mozaik köveket pótolt, a szlogenje volt, hogy „Az ember, ha dolgozni akar tud, nem kell hozzá munkaviszony." Majd két egyetemista szintén bekapcsolódott ebbe a szépítgetésbe, végül a város 2016-ban felújította a teret, állítólag a hajléktalan Imre bácsi mondása is megtalálható a téren, ezt nem vettem észre most, de legközelebb megkeresem. :D

2 megjegyzés:

  1. Visszaolvastam az előző posztokat és megállapítottam: többet tudtam meg most Budapest ritkábban és sűrűn emlegetett nevezetességeiről, mintha én magam jártam volna ott, ugyanis én borzasztó lusta vagyok utánaolvasni a dolgoknak, csak valamivel később szánom rá magam. Te meg olyan részletesen, olvasmányosan írod le, hogy élvezet olvasni s főleg az, hogy TANULOK belőle. Köszönöm szépen 🤗😍

    Kolodko mini szobrokat nem keresed?
    Van egy barátnőm, mániákusan az összeset keresi, megnézi, fotózza 😄😍

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, Orsi! Köszönöm a kedves bejegyzésed, örülök, hogy szereted olvasni amikről írok. Imádok nyomozni a dolgok után! Mesélek róla a fiaimnak, ismernek mindent helyszínt, csak a háttér történeteket nem :))
      Kolodko szobrok nekem is a kedvenceim, párat már én is felkerestem régebben, most is tervbe van egy-kettő....

      Törlés