2023. szeptember 5., kedd

Épül-szépül....

A budai Várba rendszeresen feljárok, valami kiállítás vagy újonnan átadott épület miatt. 
Itt már fotóztam az épületeket>>>> https://nora-bora-nora.blogspot.com/2023/01/seta-budai-varban.html, Ezek a fotók 2023. augusztus 25-én készültek.
Vöröskereszt Székház
József Főhercegi Palota
Honvéd Főparancsnokság
Átadták Karakas pasa tornyát a Csikós-udvar északi végében. Ez a terület a budai Vár védelmi rendszerének része volt. Karakas Mehmed budai pasa 1620 körül emeltetett itt, tizenkét szögletű ágyútornyot.
Kialakítottak egy kis török kertet is,  mór stílusú díszszökőkúttal
Fügefák, birsek, rózsák egy kis zöld, a sok kő között. Rekkenő hőség volt augusztus végén, mindenki csak az árnyékot kereste.
Több oldalról megközelíthető, a Lovarda mögött
Az épületben információs pont és kávézó nyílt. 
Szerintem nincs jól kitáblázva, aki nem erről az oldalról jön fel a Várba, illetve nem keresi, nem valószínű, hogy útba ejti. A Főőrség mellé és a Lovarda mellé ki kellene tenni egy pár jelző táblát!
Talán idővel ráébrednek.....

2 megjegyzés:

  1. Tavasszal jártunk ott, még jóval kevesebb készültségi fokban voltak az ottani építkezések.

    Tudod, engem elborzasztott az a megaloman épületek látványa, az isten tudja mennyi betonból épült szörnyű tömbök, még akkor is, ha a végeredmény tetszetős lesz valamikor. Beton, beton, beton, beton 🥺🥺🥺🥺🥺 borzasztó 🥺
    Bocsánat, ez az én véleményem csak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, most ijesztő ez a sok beton, kíváncsian várom a végeredményt! Engem inkább az zavar, hogy kevés az árnyékot adó fa, a rekkenő hőségben nem szeret senki álldogálni, sétálni is fárasztó. A kaspókba ültetett fácskák sosem fognak kellemes üldögélő helyet biztosítani, sajnos. A mikroklímát ne is említsem, hogy mennyivel hűvösebb tud lenni egy fákkal tele ültetett hely, mint egy napos betonplacc.

      Törlés