2017. október 16., hétfő

Köveskál újból

Idén is Köveskálon szálltunk meg, a "Mi a Kő"-ben kaptunk szabad szobát.
A "Káli Art Inn-ben" már telt ház volt. Pedig nagyon kíváncsi lettem volna, bár titkon nem bántam, mert igen húzósak az áraik (a luxus falusi romantikát is meg kell fizetni). Kívülről vethettem rá egy pillantást, mivel előtte álltunk meg a szüreti mulatság miatt, nehéz elképzelni, hogy mit takar az egyszerű külső.
Katolikus templomát 1795-ben emelték barokk stílusban
Református templom
Előtte a szégyenkő, ahová vezekelni állították, a kisebb bűnöket elkövető híveket
Itt kevesebb jellegzetes épület található
Kelemen-ház, egy hajdani kisnemesi kúria, pincéje a 19. században, a mezővárosi rangra emelt Köveskál börtöneként szolgált.
A varázsos hangulatú Kővirághoz sem voltunk hűtlenek, vacsorához itt foglaltunk asztalt. 
 Már ismerősként üdvözöltük egymást :))
Itt írtam róla....http://nora-bora-nora.blogspot.hu/2015/09/orszagunk-gyongyszemeben.html
Szerencsémre volt alkalmam fotózni, a vacsoravendégek érkezése előtt, pár perc alatt telt ház lett. Ez az asztal a kemence előtt ránk várt.
 Imádom ezt az egyszerű, ízléses stílust, a kevesebb néha több szlogen ideillik
Minden asztalon élővirág, mécses
Egy kicsit túl reformált volt számunkra az étel, nem vagyunk ehhez a modernebb konyhához hozzászokva, pedig érzem, hogy nekem is újítanom kellene, mert a gyerekek igénylik. (Nagyon nehéz!!!) Párom bárány csülköt evett, a köret pedig hajdina, kuszkusz és valamiféle fekete-retek szeletkék voltak. Én tarját választottam, a képen látszik a gusztán tálalt köret.
Másnap a szállásunkon reggeliztünk, választani lehetett mindenfélét, mi most frissen sült kenyeret házi dzsemeket és kakaót kértünk.
Sajnos az idő rosszra fordult, egész éjszaka esett, ez a túrázásnak nem annyira kedvez, így mi kis kényelmesek továbbálltunk.
 Viszlát Balaton-felvidék, remélem még találkozunk!
Régebbi írásom itt.......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése