2016. június 28., kedd

Japánkert szerelem

Tavaly már jártam a Margitszigeten, de akkor kimaradt a Japánkert. Most hajóval jöttem az Árpád hídig és innen kezdtem a nézelődést. A Japánkertet Magyar György (1844-1923) a sziget akkori főkertésze alakította ki, legutóbb 2014-ben újították fel, mondhatom mesés lett.
Zenélő kút
Marosvásárhely főterén álló Bodor-kút másolata. Bodor Péter székely mester az eredetit 1820-22 között készítette. Ez 1936-ban épült. A kupola Neptun szobra 24 óra alatt fordul körbe. Csányi Attila zeneszerző 12 részes középkori dallamokat felidéző hanganyagot állított össze hozzá. Sajnos nem hallottam zenélni.
 Vízesés
Ligeti Miklós - Rákász fiú (1926)
Tó, folyócska, vízesés és szépséges növényzet
A hortenzia és sásliliom mesés egyvelege, ezt a színváltozatot nekünk is be kellene szerezni.
 Az elmaradhatatlan kőlámpás
Többször végig sétáltam benne, hogy minden részletét láthassam
Csodálatos környezetben lehet elmélkedni és gyönyörködni a növényekben.
 Csikász Imre - Űlő lány szobra, "Budapesti kishableány" (1954)
Hidak
Ősszel is el kell jönnöm ide!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése