2023. március 15., szerda

Március 15

Március 15-e alakalmából, mi más, mint egy Petőfi Sándor szobor a Debreceni Református Kollégiumból, elvégre Petőfi 200 éve született.

Be kell valljam, hogy most jártam életemben először a Református Kollégium hátsó szárnyában, miután megtudtam, hogy itt található ez a Petőfi szobor, milyen csodálatos környezet, csak ámultam! Mindig találok itthon is valami újdonságot.
Maga a szobor a pesti Petőfi szobor gipszmintája, súlya minimális, így talapzata sincs. 1883-ban állították fel itt. A gyönyörű környezetben fel sem tűnt nekem, hogy egy gipsz szoborral állok szemben.
 
A  díszteremhez vezető lépcsőház

Petőfi Sándor szobor Budapest V. kerületében, a Petőfi téren.
1871-ben Izsó Miklós szobrászt bízták meg a szobor készítésével, de ő 1875-ben meghalt, ekkor Huszár Adolf szobrász nyerte el a megbízást, aki Izsó tervein csak kevés átalakítást végzett. Végül 1882-ben avatták fel a szobrot. A talapzatot Ybl Miklós tervezte
2022. év végén fotóztam Budapesten a Petőfi szobrot, nem gondoltam, hogy Debrecenben megtalálom a hasonmását.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése