2022. november 25., péntek

Columbo

Valahogy sosem értettem, hogy miért van Budapesten egy Columbo szobor. Most végre kiderült......
A 69 epizódot megélt Columbo című bűnügyi filmsorozat főszereplője, Peter Falk. Róla és a sorozatban látható kutyájáról, az V. kerület készíttetett szobrot, amit a Falk Miksa utcában állítottak fel. 
A 2011-ben elhunyt - teljes nevén - Peter Michael Falk és Magyarország kapcsolódási pontja a rokoni szálakban keresendő: az amerikai színész  dédapja állítólag Falk Miksa, magyar író, újságíró, politikus 
A szobor alkotója, Fekete Géza Dezső (2014)
A húséges kutyus egy Basset hound

2 megjegyzés:

  1. Erről kivételesen tudtam, hogy magyar kötődésű volt a színész, a szoborról is hallottam, csak élőben még nem láttam ☺️ nagyon élethű, így fotók alapján.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem tudtam róla, hogy magyar származású, a Kieselbach Galériától pár lépésre van, így "belebotlottam" a szoborba. Tényleg nagyon élethű szobor.

      Törlés