2019. november 5., kedd

Platán szerelem

Siófok csodálatos platánfasorai lenyűgöztek
Mostanában olvastam valahol, hogy a fasorok a természet templomai, itt tényleg ezt éreztem.
A Jókai park több mint 100 éves 4,5 ha területű, koros fákkal tele, Siófok egyik fő látványossága
Más arcát mutatta napsütésben és borús időben. Szállásunk a Batthyány utcán volt, amit végig két oldalt platánok szegélyeznek. Imádtam itt sétálgatni, fotózgatni.
Ismerkedtem a Balaton déli partjával, ősszel. Csodás felfedezés volt számomra. Nyári emlékképeim egészen más hangulatúak: balatoni lubickolás, tűző napsütés, esti korzózás, nyüzsgés.......
 Úgy látszik az ősz imádatához hozzá kell öregedni! :))
Mesés itt andalogni, még szemerkélő esőben is szerettem, de igazán csodálatos arcát napsütésben mutatta, ahogy a fény bújócskázott az ezerszínű leveleken.
A közönséges platán (Platanus x acerifolia), más néven juharlevelű platán, nagy valószínűséggel a keleti platán (Platanus orientalis) és a nyugati platán (Platanus occidentalis) hibridje.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése