2014. szeptember 16., kedd

Főváros (Kréta 6.)

Tettem egy sétát Heraklionban. Valahogy szerencsésen indultam el, mindent megtaláltam pillanatok alatt. A város a szaracének, bizánciak, velenceiek, majd a törökök kezén volt. Hatalmas erődítésrendszer veszi körül, amit még a törökök ellen építettek. Számos helyen ma is látható. A hosszadalmas török uralom 1897-ig tartott.
San Marco templom, azaz Agiosz Markosz, a velenceiek főtemploma volt.
1239-ben szentelték fel, majd sorozatos földmozgások romba döntötték. A háromhajós bazilikát a XVI. században építették, de a törökök elpusztították a magas tornyot, és a templomot átalakították – ez volt a Defterdar-dzsámi. 1915 után a termet moziként használták, de 1956-ban helyreállították az épületet.
17. században épült kétemeletes Loggia, mely a helyi arisztokrácia férfi tagjainak klubjaként szolgált, a II. világháború bombázásai után a palota teljesen elpusztult.  Ez az eredeti Loggia hű másolata. A másik velencei kori palota az Armeria, a jelenlegi városháza, szomszédos a Loggiával.
Morosini-kút
A díszes barokk kút építtetőjéről, Franco Morosiniről (velencei dózse) kapta a nevét. A diszkút nyolc karéja külső oldalán görög mitológiai alakok. A legfelső medencét négy kőoroszlán tartja. A kút érdekessége, hogy Morosini egykor 15 kilométer távolságról, egy forrásból vezettette ide a vizet. (Most viszont nem láttam benne, régen az oroszlánok szájából is folyt a víz)
Agiosz Titosz Bazilika 
Kréta legrégebbi székesegyháza, 10. században építették, melyet Pál apostol kísérőjéről, a később szentté avatott Tituszról neveztek el. Több más szent ereklyével együtt, itt őrizték Szent Titusz állítólagos koponyáját.
Velencei Erőd
Egykor, útban Velencébe vagy épp onnan érkezve, itt kötöttek ki a kelet felé utazó gályák. A kétemeletes erőd mai formája a XVI. századból való.
 Régi Kikötő
Arzenál
40 m hosszú és mintegy 8-10 m széles, ahol egykor a fából készült velencei hadi gályákat építették és javították a boltívek alatt.
Innen rövid sétával elértem a buszállomásig, ahol óriási káosz uralkodott. Turisták százai próbáltak visszajutni üdülőikbe. Én is lekéstem azt a buszt, mely a szálló előtt tett volna le, de sikerült egy olyan buszra felszállnom, ami pár perc múlva indult, és a közeli Chersonissosba tett le. Minden buszon van kalauz, akik nagyon készségesek, szólnak ha le kell szállni. Szerencsésen megtaláltam a hotelt, igaz a tengerparton keresztül... :))
Folyt. köv.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése