2014. szeptember 10., szerda

Utazás ( Kréta 1.)

Budapestre már előző nap felmentünk. Kicsit még fájdogált a vállam, reméltem, hogy a pihenés jót tesz majd neki. A hajnali két órás kelés nem volt valami kellemes. A repülőtérre zuhogó esőben kocsikáztunk még sötétben, boldogságban úsztunk, hogy magunk mögött hagyjuk a rossz időt. Négy órakor már útban voltunk Krétára, kissé döcögősen a viharos időben....Mivel egy órás időeltolódás van, hét óra után nem sokkal érkeztünk meg, ahol már sorakoztak a buszok és a sorban leszálló gépekről  beszippantották az utasokat, hogy mindenkit elvigyenek a megfelelő helyre. A szobánkra várni kellett, így rögtön reggelizni küldtek bennünket. A fiúk a fáradtságtól majd összeestek, egyik legénybúcsú után, másik esküvő után. Így ők mindenütt és minden helyzetben csak aludtak. :)) Szerencsére ebéd előtt megkaptuk szobáinkat.
Ezen a térképen délen Kréta szigete, és fölötte látszik Santorini is az Égei tenger által övezve.
Ide is eljutottam. :))
Kréta a görög szárazföldtől mintegy 160 km-re fekszik, északról a Krétai-tenger, míg délről a Líbiai-tenger határolja. Változatos domborzata főként szurdokok és völgyek által tarkított, hegyekben gazdag részekből áll, de több fennsík is található itt. A 260 km hosszú sziget szélessége 13 és 60 km között változik. Területe 8336 km2. A szigeten 650.000-en laknak. Tehát nem is olyan picike, a körültekintő turista kétszer is elmegy a szigetre, így külön bejárható a nyugati és a keleti rész. Mi most Chersonissosban voltunk (vagyis keleten) Herakliontól, a fővárostól kb. 30 km-re

Izgalommal vártam, hogy mennyi szépségben lesz itt részem. Hát lett is, bár nem volt alkalmam jobban megismerni ezt a szép szigetet, mert a fiúk pihenésre vágytak és sajnos nem béreltünk kocsit, hogy utazgassunk. Kárpótolt a szálloda, ami remek választásnak bizonyult, és sok látnivalóval szolgált. (Creta Maris Beach Hotel) Mintha egy kis görög faluban laktunk volna, volt emeletes épület, kis bungalók, saját tengerpart, apró kavicsos és sziklás szakasszal, több medence, finom ételek és italok, este műsorok. Eddig mi nem élveztük ezt a fajta all inclusiv ellátást, de mondhatom remek. A medencék és a part mellett bárok voltak, ahol bármit lehetett inni.
Mi a főépület egyik oldalsó szárnyában voltunk, ezeken a szép folyosókon és udvarokon keresztül jutottunk a szobánkba.