2014. szeptember 26., péntek

Flóra (Kréta 8.)

Tudtad, hogy a flóra szó a virágok római istennőjének (Flora) nevéből származik?
Mint említettem szerettem a szálló területén bolyongani, egy kis ízelítő, a teljesség igénye nélkül, lehetséges nem is őshonos növényekről van szó...
Bugainvillea (Murvafürt), harsány ciklámen színe azonnal odavonzza a szemet.
Gránátalmafa (Punica granatum)
Frangipáni vagy Templomfa (Plumeria) 
Trópusi, szubtrópusi növény. Hawaii-on az ebből készült virágfüzéreket viselik a nők, és a vendégeket is ezzel köszöntik.
Pálmafa. Krétán van Európa legnagyobb pálmaerdeje, sajnos nem jutottam el oda :((
Itt mindennap többször elvezetett az utunk, a napfelkeltés képet a fiam fotózta, aki a motorozás miatt hajnalban kelt :))
 Ez nagyon pofa valami, főleg a sziklás helyeken láttam, itt speciel a lépcsőn nőtt
Füge (Ficus carica)
Ficus elastica
Nekem is volt, óriásira nőtt az előszobánkban, hogy szerettem. Lehet beszerzek egy újabb példányt.
Ez egy tünemény, így kell metszeni egy sűrű lombú fát....a kabócás videó felvétel sajnos nagy méretű, majd hátha tudom rövidíteni, még utána nézek, és felteszem utólag :))
 Kannafélének néztem
Egy kis görögös kert kultúra, jó ötlet, a régi korsót így megdönteni, belőle a növényt kifolyatni...
Búcsúzóul panorámakép, ilyet a mobillal lehet készíteni, csak most tanultam, ha én ezt tudtam volna hamarabb......Katt a képekre, hogy nagyban lásd!
Már újból itthon, a hazacipelt színes, csodaszép kavicsaim a kaktusz földjén díszelegnek, mindig emlékeztetni fognak erre a szép nyárra :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése