2014. szeptember 22., hétfő

Görög est (Kréta 8.)

Görögország elképzelhetetlen zene és tánc nélkül, így szinte végigkísérte nyaralásunkat a szirtaki. A szabadtéri színpadon minden este volt valami program, az egyik alkalommal görög-esten voltam. Mint a régi színházak, félköríves színpad és körben székek. Szerepelt egy táncegyüttes, énekesnő és zenekar. Boldogan konstatáltam, hogy szinte minden dal ismerős volt valahonnan. Nagyon jól éreztem magam... :))
A buzuki görög húros, pengetős hangszer, a hosszú nyakú lantfélék családjába tartozik. Ezt egy hangszerboltban fotóztam.
Szirtaki, az elmaradhatatlan zene és tánc, napjában többször szólt a hangszóróból, a zumbázók táncában sem maradhatott ki sosem.
Zorba a Görög filmben hallottam először, így nekem ehhez kötődik. Mikis Theodorakis zenéje ezzel a filmmel indult világhódító útjára 1964-ben. A film  három Oscar díjat kapott. Egy valamire való zenés mulatság nem múlhat el enélkül a zene nélkül, mint kiderült a fiam is rendszeresen táncolja minden esküvőn. Lássuk hogyan is történt a filmben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése