2014. június 20., péntek

Vihar előtt

Sok tanulás és munka után, végre hazajött, rég nem látott fiunk.
Bográcsban készült slambuccal vártuk, mivel nagy kedvence.
Slambuc
- 5 fej hagyma
- 3-4 hámozott paradicsom
- 2 evőkanál pirospaprika
- 25 dkg húsos szalonna
- 50 dkg lebbencs tészta
- 50 dkg házi tarhonya
- 2 kg burgonya
- só, bors
A szalonnát felkockázzuk, megfonnyasztjuk rajta a hagymát, megpirítjuk a lebbencset és tarhonyát, felengedjük vízzel, majd beletesszük az apró kockára vágott krumplit, sót-borsot, hámozott darabolt paradicsomot és lassú tűzön forgatva, rázogatva puhára főzzük.
 Hideg gyümölcs leves - nyári sláger nálunk - most cseresznye és alma kombinációja.
 Páratlan finom füstös íz
 Karambola - csillaggyümölcs
A Lidl-ben vettünk egy darabot,
gondoltuk megkóstoljuk ezt az egzotikus gyümölcsöt.
 Pöszmétére hasonlít az íze, lehet nem volt elég érett...?
Nekem ízlett. 
Olvastam, hogy veseelégtelenség esetén nem fogyasztható, mert súlyos zavarokat okozhat, amúgy nagyon magas a vitamintartalma.
Desszert
 
 Ezeket a kis virágokat barátnőmtől kaptam, eredetileg pohárjelölő, 
most én a szalvétára tettem díszként.
 Délutánra megjött a vihar, igaz nagyobb volt a füstje, mint a lángja. 
Borogatós szélvihar, minimális esővel.
Kisültek a túrós levelek is.
 A fiúk be is falták meccsnézés közben...
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése