2014. június 23., hétfő

Mesés hely

Az encsi lakoma után letértünk Boldogkővára felé, a fiam javaslatára, és milyen jól tettük, csak később tudatosult bennem, hogy ide rég el szerettem volna jutni. A vár egy ovális alakú andezittufa hegy tetején emelkedik.
Boldogkő várát IV. Béla király engedélyével építette fel Tyba ispán. Mint erődítmény a kassai utat és a Hernád völgyét védte. A vár nevét a néphagyomány egy Bodó nevű aszalómestertől származtatja, aki IV Bélát menekítette meg az üldöző tatárok elől. Az ezt követő évszázadokban adták-vették, zálogosították a várat, mindig más kezében volt. 1890-ben a Zichy család birtokába került, az ő tulajdonuk volt 1945-ig. 1945 után kerül állami tulajdonba.
A vár magja a XIII. századi négyzet alaprajzú egykor ötszintes öregtorony volt.
Ez a vár legrégebbi része
Szárazmalom
puskaportörésre használták
Mikor a sziklába vájt nyíláson kitekintettem, akkor hasított belém, 
hogy ez-az a hely, ahová el akartam jutni. 
Nemrégen láttam egy képet (hasonlót, mint amit én készítettem) 
azzal a felirattal, hogy ez is Magyarországon van.
Őrbódé, az andezittufa nyúlvány tetején
 Kilátás a várból
A magyar történelem fontosabb eseményeit, csatáit ábrázoló ólomkatona kiállítás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése