2014. július 17., csütörtök

Aranygaluska

Mindig izgatta a fantáziámat. Eddig ódzkodtam ettől, túl bonyolultnak véltem. Nagyon jó kis receptet találtam, nem is ördöngösség, és isteni finom! A múlt hétvégén megsütöttem a fiúknak.
 Aranygaluska recept
- 4 bögre liszt
- 1 cs. szárított élesztő
- 1/2 bögre cukor
- 3 tojás
- 1 csipet só
- 1 bögre tej
- 8 dkg olvasztott vaj
Töltelékhez
- 1,5 bögre darált dió
- 3/4 bögre cukor
- 5 dkg olvasztott vaj
A hozzávalókat géppel dagasztottam, duplájára kelesztettem. 2 cm vastagra nyújtottam, és 5 cm átmérőjű szaggatóval, köröket szaggattam. Kivajazott hőálló tálba rakosgattam, megkentem olvasztott vajjal és cukrozott dióval megszórtam. Ezt ismételtem. 180 C fokon sütöttem, aranybarnára.
A vanília sodóhoz
- 1 cs vaníliás pudingpor
- 3/4 l tej
- 5 kanál cukor
A sodót mérsékelt tűzön állandóan kavargatva besűrítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése