2014. július 3., csütörtök

Rakott cukkini

Most készítettem először ezt a finom ételt.
A fiúknak nagyon ízlett szerencsére. Sokféle receptet láttam, van aki nyersen teszi bele a cukkinit, van aki előre megsüti. Én elősütöttem egy kicsit a vékonyra gyalult cukkini szeleteket, de kellett is, hogy a fiúk jóízűen megegyék. Kaptam gyönyörű kápia paprikát, azt is szeleteltem bele, teljesen megbolondította.

Rakott zukkini
- 70 dkg darált pulykamell
- 1 csésze rizs
- 4 saláta cukkini
- 1 kápia paprika
- 1 hagyma, paprika, paradicsom
- só, bors, majoránna,
- 1 tejföl
- 20 dkg trappista sajt
Kevés olajon megfonnyasztottam az apróra vágott hagymát, paprikát, paradicsomot, rádobtam a darált pulykahúst, sóztam, borsoztam, puhára pároltam. Legyalultam a cukkinit, sóztam, borsoztam, kevés olajon elősütöttem kisebb adagokban (lehet egyszerűbb lenne kockára vágni, és egyben megpárolni). Közben megfőztem a rizst is. Kedvenc sütőtálamban rétegeztem, majd tejföllel meglocsoltam, reszeltem a tetejére sajtot, kicsit még pirítottam a sütőben.
Hát ezt végtelenségig lehet variálni, mindenféle zöldséggel, hússal. Akár a rizst el is lehet hagyni, de a fiúknál fontos, hogy laktató legyen. :))
Fönséges!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése