2014. július 12., szombat

Miskolci séta 3.

Rögtön ahogy lejöttem az Avasról az Erzsébet térre érkeztem.
A kupolás Erzsébet fürdő csodás épülete.
Régen közfürdőként működött, most Egészségközpont van benne.
Az első teljes alakos Kossuth szobor
(Róna József alkotása 1898)
 
Városháza
Épp itt robog el egy új villamos, különben láttam vagy háromfélét is.
 Széchenyi István süttői-mészkő szobra
A legnagyobb magyar idősen, megtörten
(Melocco Miklós 1994)
Szent István szobra a királyi jelvényekkel (korona, országalma, jogar)
(Jószay Zsolt 2000)
Jé, háttérben az Avasi kilátó is látszik!
Miskolc sétáló utcája - Széchenyi utca
Valahogy nekem hiányzik a zöld......fák, virágok....

Legrégebbi épület a Rákóczi-ház, 1650-ben építette Dőry Ferenc kereskedő. 
II.Rákóczi Ferenc is vendégeskedett itt, akkor még panzióként működött.
A házakon végigtekintve látszik, hogy egykoron szép város lehetett Miskolc.
Az első magyar nyelvű kőszínházunk (1847-1857)
Az építés költségét Szemere Bertalan alispán állta.
2014-15 Shakespeare évad :))
Felújítása alkalmával bővítették, így hatalmas színházi komplexum lett, több színpaddal, színészlakásokkal.
  Latabár Endre
Társulata avatta fel a színházat, az első igazgató.
(Varga Éva 2007 alkotása)
Jókainé Laborfalvi Róza
Miskolc szülötte
(Szanyi Borbála 2010)

Déryné Széppataki Róza (1793-1872)
A kor legünnepeltebb színésznője.
1867-től haláláig itt élt, itt is van eltemetve.
Schaár Erzsébet munkája
Kicsit már benőtte a növényzet, alig találtam meg....
 
Folyt.köv....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése