2014. július 26., szombat

Baracklekvár

Nem is ördöngösség ez a baracklekvár főzés. Persze mindenben az egyszerűt szeretem, de felesleges is ezt túlbonyolítani, mivel így is isteni finom lett. A férjem hozott a piacról 10 kg sárgabarackot. Nem húztam le a héját, nem daráltam, csak egyszerűen kimagoztam, és negyedekbe vágtam. Lassú tűzön, időnként kavargatva főztem, miután rotyogni kezdett kb. 25 percig, majd 1 kg barackhoz 15-20 dkg cukrot adtam, és még 10 perc.
Közben az üvegeket mosogatógépben frissen elmostam, a kupakokat, csipeszt, szedőkanalat kis lábos vízben felforraltam, hogy sterilizáljam. Majd a forró lekvárt belemertem az üvegekbe és tetejére egy csipet nátrium benzoátot szórtam. Száraz dunsztban pihent, míg ki nem hűlt.
Megtörtént a meózás, családilag sikeresnek ítéltetett, palacsintába töltve.
13 üveg vár ugyanerre a sorsra, nálunk ugyanis a lekváros - mákos palacsinta a nyerő (a fiúk részéről) :D
 Félsiker a vastag aljú  lábas
A barackmagokat szárítom, majd megtöröm, lehúzom a héját. Felhasználható sütikbe.
Gyerekkoromban mindig megtörtük a barackmagot és nagyon szerettük., de sokat nem engedtek belőle enni, cián tartalma miatt....utána néztem. Itt egy cikk erről, Mérgező-e a sárgabarackmag?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése