2013. augusztus 24., szombat

Kirándulás - Braga - Bom Jesus (08.07.)

Erre a napra kirándulást terveztünk, mivel az időjósok enyhe esőt jeleztek. Kicsit kételkedtünk ebben, hiszen mi itthon, egész nyáron nem sok esőt láttunk, és a napsütéses Portugáliába jöttünk......nem gondoltuk, hogy majd pont itt lesz részünk benne.
Így célpontunk Braga és Guimaraes volt.

Bragát nevezik "portugál Rómának" is, mert állítólag 300 temploma van. Kedves kis városnak tűnt, szép parkkal, városfallal körülvett hangulatos történelmi városnegyeddel. Első dolgunk volt, hogy esernyőket vásároltunk, ahogy megvettük, kb. 20 perc múlva már kisütött a nap.
A fő látványosság Bragától 7 km-re az Espinho-hegyen található Bom Jesus (Jó Jézus) templom és kálvária. A 400 m magasan lévő zarándoktemplomhoz barokk lépcsősor vezet, ezt keresztútnak képezték ki. A kétkarú lépcsősort minden egyes pihenőnél kétoldalt kápolnák, szökőkutak, szobrok fogják közre. Tulajdonképpen minden szint a keresztút egy-egy stációját képviseli. A hegytetőn egzotikus park gyűrűjében áll a zarándoktemplom, a Capela dos Milagres (Csodák kápolnája) (1811) a zarándokok fogadalmi ajándékaival. Innen csodálatos kilátás nyílik Bragara. Hátulról a hegyen kanyarogva közelítettük meg ezt a mesés zarándokhelyet (nos ez tényleg nem mindennapi). Szokás szerint itt is volt egy kis sétánk az erdőben, és a meseszép kerten keresztül ereszkedtünk le a templomhoz, majd persze végigjártuk a különleges lépcsősort le és fel (állítólag 581 lépcsőfok) Most nem éreztem olyan megterhelőnek a lépcsőzést, hiszen csak ámuldoztam mindenen. Életem egyik legmegkapóbb látnivalója volt. Alig tudtam vele betelni, imádtam az ódon köveket, szobrokat, a lenyűgöző parkot.
Ja, ha még nem írtam volna Portugália minden kertje, parkja hatalmas fejű szerelemvirággal van tele, fehér és kék színben.
Az első pillantás a csodára
 Fogadalmi ajándékok (ex-votók)
Érzékek kútjai

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése