2022. december 2., péntek

Lábasház

Ritkán megyek a Csonka templomnál tovább, a Piac utcán Debrecenben, de most arrafelé vitt az utam. Hallottam, hogy felújították a Lábasházat, most végre megnéztem azt is. Milyen hangulatos kis zeg-zugok vannak itt. Érdemes lesz nyáron is erre sétálni, felkeresni a kiülős helyeket a belső udvarokon.

Lábasház
Jelenleg étterem és panzió működik benne.
Nagy kár volt, hogy a szép boltíves bejárat elé tették ezt az építményt.
"Lábasház: falazott pillérekre vagy faoszlopokra épített, utcai homlokzatukon tornácos ház megjelölésére alkalmazott népies kifejezés. Különösen kedvelték az utcai tornácok alkalmazását üzletek, irodahelyiségek, speciális műhelyek kialakítása esetén. A mainál lényegesen gyakrabban fordultak elő lábasházak a 18. sz. végén"
Néprajzi lexikon 
A Wellington nevezetű helyről sem hallottam ez-idáig, de igazán hívogatónak tűnt.
 Tetszenek ezek a belső udvarok, bár egy kis díszítés, növény még elférne itt.....

2 megjegyzés:

  1. Szoktam arra járni, a kreatív boltba pld. akkor láttam én is a Lábasházat. Az a "kalitka" az épület előtt/mellett szerintem borzalmasan néz ki, nem is tudom hogy engedélyezték, bár mint tudjuk, "eladó az egész világ"...nem nagyon van ez a hely a köztudatban, ami már nem a fő-fő utcán van, az már nincs is.
    Mindig elámulok, ahogy lefordulunk a Piac utcáról, megyünk vagy 100 métert és már semmi élet nincs, főleg este, mint egy faluban, mindenki behúzódik a házaikba és kész. Kivétel persze az advent :) ilyenkor egy kicsit több a nyüzsi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hasonlóan gondolom én is.
      Sajnálnám, ha nem tudnának fent maradni ezek a vendéglátóhelyek. Én is most csodálkoztam rájuk.
      A kreatív boltba is betértem, a Halközben is van egy, odajártam eddig, de meglepődve láttam, hogy bezárt és elköltözik a Piac utca 60 sz. alá és majd csak nyáron nyit ki.

      Törlés