2020. május 13., szerda

Virágmező

Csokonai virágmező közepén
Úgy gondoltam kimerészkedem most már a barlangomból egy séta erejéig
A Városháza előtt ez a gyönyörű színkavalkád fogadott 
Milyen szép lehetett pár hete, mikor még teljes virágzásban volt a tulipán és a császárliliom is.
Még pipacsot is láthattam, már egy hete vadászom a pipacsokat. Az egyik ismerős írta, hogy addig megy, míg pipacsmezőt nem talál és talált is, Ráckeve környékén. A Balaton-felvidéken is mesés mezőket fotóztak. Én hiába kerestem nem bukkantam rá. A párom mondta, hogy itt az Alföldön nem is fogok találni. Ez a mesés virágtenger most valamicskét kárpótolt.

" Kertem nárcisokkal

Végig űltetéd;
Csörgő patakokkal

Fáim éltetéd;
Rám ezer virággal

Szórtad a tavaszt
S égi boldogsággal

       Fűszerezted azt."

   Csokonai Vitéz Mihály: A reményhez (részlet)

2 megjegyzés:

  1. Lassan kikopnak már onnan a tavaszi virágok. Arra jártam valamelyik nap, láttam milyen gyönyörűek még a százszorszépek, hatalmas, tömött bokrai vannak és tele virággal. Ha már ültetik a nyári kompozíciót, azokat mindet kidobják? hát a szívem szakadt a gondolatra is...

    Csodás a fejléced!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is feltűnt milyen szép a százszorszép még mindig, mintha nem is tavaszi virág lenne. Igen kidobják, láttam már ahogy szedik fel a virágágyásokat, a sok szép virág halomra hevert a járdán, csak szégyelltem kérni belőlük....

      Örülök, hogy tetszik a fejléc, már bimbósan is látszott, hogy szépséggé válik az az írisz. :)

      Törlés