2020. május 27., szerda

Virágillat

Egy kakukktojás a magtár környékén, tavaly csak egyet fedeztem fel ősszel, azt hittem galagonya, még valami bogyója is volt, úgy emlékszem....
Most, hogy a galagonyát jobban megismertem, rájöttem, hogy annak szeldelt a levele, ez pedig keskeny levelű. Ja, és rengeteg van belőle végig a befelé vezető úton. Keresgéltem a neten, májusfához, más néven zselnicemeggyhez (Padus avium) hasonlít legjobban a virága. Ez ugyan nem fa, hanem bokor, de állítólag a májusfa is van bokor formában. No, majd ősszel a termése alapján okosabb leszek, talán az jobban segít a beazonosításban. Elbizonytalanodtam, a férjem szerint nincs meggyszerű termése....

Nos kiderült mi is ez a növény, ugyanis a Bem téren nyírt sövényként fedeztem fel, így kerestem rá, ez a közönséges fagyal (Ligustrum vulgare)
http://www.botanikaland.hu/ligustrum-vulgare/kozonseges-fagyal/
Valójában sosem jártam a magtárnál ilyenkor tavasszal, így rácsodálkoztam a sok virágzó fára, bokorra. Először is az olajfa fantasztikusan finom illata csapta meg az orrom.
Most nyílik a vadrózsa, mely dzsungel szerűen keveredik a fenti fehér virágú bokorral
Az illatos bodza az öreg magtár épületek mellett sorjázik
Réti boglárkák (Ranunculus acris) sárgállanak a fűben
Van egy őzikénk is, mikor körbesétáltunk a területen, akkor rohant lélekszakadva a szomszédos rétre. Sajnos oly gyors volt, hogy nem tudtam lefotózni, már másodjára zavartuk meg. Hátul a sűrű csalitosban húzhatja meg magát.......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése