2019. május 28., kedd

Fel a Várba

Most a Clark Ádám térről indultam, a címer mellől lehet feljutni, itt vezet a szerpentin, de megláttam, hogy az előttem haladók befordultak a hegy gyomrába, ahol egy lépcsőn le lehet vágni az utat. (Elég elhanyagolt, de rövid szakasz) Bár tervbe vettem, hogy feltérképezem a várba vezető utakat, lépcsőket, amikről már olvasgattam. Többfelé lehet kanyarogni, én most megcéloztam a Váralagút tetejét.
 A kilátás pazar
A siklóról az előző bejegyzésben már írtam, vas átjárókon, két helyen is át lehet menni a pályáján.
Ingaóra elvén működik a két szerelvény, amikor az egyik felmegy a másik lejön, és még nevük is van a kocsiknak, Margit és Gellért
Szeretem ezt a csendet, ami itt van, távoli zajként a lenti dübörgő forgalom, különös kontraszt, a Gellért-hegy panoráma útján tapasztaltam ugyanezt.
 A Váralagút tetején
Kilátás
 2013-ban készítették a korlátot, mert előtte többen a mélybe zuhantak
 További kapaszkodás a Várhegyen
 A sikló középső átjáróján, fent már az indulásra várakozók
 Kilátás az átjáróról
A bátrabbak csak toronyiránt meredeken, itt-ott négykézláb.... :))
 A Turul most lentről megközelítve
Ta-dam, már megint itt vagyok a kedvenc kapumnál....
Folyt. köv: Újabb felfedezések....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése