2023. december 11., hétfő

Fényoroszlánok és koripálya

 Városháza Park Budapest, a Deák tér mellett
 
 
Ha már itt jártam, átmentem a másik oldalra, már régóta szerettem volna megnézni Sisi szobrát, R. Törley Mária alkotását a Madách téren. A bronzszobor 230  cm magas, a harmincas éveiben járó Sisit jeleníti meg, akinek a kezében lévő könyv a királyné költői tehetségére utal.
1879-ben, mikor Terézvárost kettéválasztották, az új, VII. kerület lakói maguk kérvényezték, hogy Erzsébetről nevezhessék el a városrészt és a Nagykörút ehhez tartozó szakaszát. A királyné végül 1882-ben járult hozzá, hogy megszülethessen Erzsébetváros és az Erzsébet körút elnevezés.


4 megjegyzés:

  1. A fotóiddal kedvet csinálsz a nézelődéshez :)
    Nem tudom mennyit fogunk látni hétvégén Pestből, a díszített világból, remélem lesz erőnk minél többet felfedezni.
    Orsi
    (névtelenként hozott a blogger, pedig be vagyok jelentkezve...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos vagyok benne, hogy nagyon szép napjaitok lesznek. Bár nagy a tömeg mindenütt, nem zavart senkit a tegnap esti szitáló eső sem. Turista áradatra és borsos árakra készüljetek...... :D

      Törlés
    2. Tudom, olvastam pár cikket a pesti adventi vásár árairól 😄😄 nem szoktunk már semmit sem venni, ha külföldön járunk is, ha megtetszik valami, lehűtöm magam azzal, hogy egy lommal több lesz otthon 🤣

      Törlés
    3. Pont így vagyok ezzel én is. :D

      Törlés