2020. december 8., kedd

Adventi fényben

Séta a gyönyörű adventi díszbe öltözött városunkban 
Még sikerült elkapnom a kék óra végét. 

Nagyon szépnek találtam az ünnepi fényeket.
Kiállították a Trianon 100 virágkocsit is. Sajnos a facebook egyik hírportálján minősíthetetlen hangnemben estek egymásnak az emberek miatta. Miért nem tudjuk elfogadni, hogy nem vagyunk egyformák. Van akinek tetszik, van akinek nem, nem kellene ezért pocskondiázni a másik embert.....
Pikó Sándor képzőművész bibliai alkotása ábrázolja a történelmi Magyarország határvonalát követő halat, mely Jónás cethala– Isten parancsát követve Ninive felé halad – közepén a Csonka Magyarország az Istent jelképező kettős kereszttel, és a Szent Koronával melyet két angyal visz. 
Sokan sétálgattak, fotózgattak, beszélgettek, vagy csak andalogtak ebben a mesebeli környezetben
A betlehemi jászol is a főtérre került
Óriási díszgömb
Fényfa
 Jégcsappá dermedt szökőkút
A harsonás angyalkákkal nem tudok betelni, minden évben úgy örülök nekik, ilyen szép adventi fény sehol nincs! :))
Mellettük a fényfüzérrel díszített fák csodás hátteret adnak
Az első advent, hogy nem fagyott le a kezem fotózás közben, csak a maszk miatt bepárosodó szemüveg zavart egy kissé.......
Talán ez az advent most nem a vásárlásról szól, és ennyiben jobban is tetszik
Most nincs karácsonyi vásár, nincsenek bódék, nem gőzölög nagy üstökben a forralt bor, nincs finom illata a kürtős kalácsnak, csak a várakozás ünnepe, ebben a szép környezetben. Reményteli adventi időszakot mindannyiunknak!

4 megjegyzés:

  1. A fotóidon sokkal szebbnek látom, mint élőben :D

    Elgondolkodtam a soraidon, hogy nem hiányzik az a zsongás neked a térről, az utcáról. Tény, hogy az utóbbi években nagyon az üzletről szól az egész karácsony körüli időszak, de nekem meg pontosan azok az illatok, színek, csillogások hiányoznak onnan. Még akkor is, ha nem vásárolok ott szinte soha semmit, forró csokin vagy a páromnak néha a forralt boron kívül:) valahogy megszoktam már, és ezért érzem kopárnak az utcát, főleg nappal. Este meg ugye nem járunk ott, a kijárási tilalom miatt :(
    Az vigasztal, hogy jövőre már gondtalanabbak lehetünk...vagy legalábbis reméljük!!! Inkább elviselem a sok bódét is, meg minden egyéb körítést :D jaaa, az óriás kereket neeeem akarom vissza :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, persze, hiányzik nekem is a nyüzsgés, a szabadság, hogy akkor és oda mehessek ahová csak akarok, hogy ne kelljen vigyázni, ha valakihez közel állok. Ilyenkor mindig volt nyílt nap a Nagytemplomban, mikor fel lehetett mászni a toronyba! A forralt bort én is mindig megkóstoltam. Egyedül ez a nagy vásárlási láz nem hiányzik. Megbeszéltük, hogy most mindenki csak egy kis meglepit kap, ezt szívesen megtartanám a jövőben is...
      Valójában már négykor sötét van, van idő egy kis andalgásra nyolcig. :))
      Az óriás keréktől biztos nem szabadulsz.....

      Törlés
  2. ez meseszép volt, főleg a címlapfotón az angyalok, egy-két dekoráción is az angyalok, no meg a jéggé dermedt szökőkút...stb.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az angyalokat én is annyira szeretem. Sajnos én sem voltam azóta sem a főterünkön, rémes ez a nyirkos, ködös idő......

      Törlés