2019. december 16., hétfő

Lenyűgöző művészet

Órákat töltöttünk a Szépművészeti Múzeumban, mely több mint három évi felújítás után tavaly év végén nyitotta kapuit.
Kiemelkedő a Rubens, Van Dyck úgyszintén a Rembrandt és tanítványai kiállítás, de emellett még számtalan csoda várt ránk. https://www.szepmuveszeti.hu/kiallitasok/rubens-van-dyck-es-a-flamand-festeszet-fenykora/
Végre láttam a nemrég megvásárolt Van Dyck - Stuart Mária Henrietta esküvői portréját (1641) Sajnos az ideiglenes kiállításokon nem lehet fotózni. 
Maga az épület is csodás. 1900 és 1906 között, Schickedanz Albert és Herzog Fülöp Ferenc tervei alapján neoreneszánsz és neoklasszicista stílusban épült.
A Reneszánsz Csarnokban rendezvényre készültek
 Gyönyörű ívek, bordák, folyosók
 Márvány Csarnok
 A Román Csarnok most sem maradhatott ki, itt írtam róla
A mélyföldszinten modern étterem, kávézó, ruhatár, sajnos ott nem fotóztam, csak utólag ahogy a Nemzeti Múzeumban is jártunk jöttem rá, hogy milyen korszerű és szép lett itt minden. 
 https://www.szepmuveszeti.hu/
Azt hozzáteszem, hogy a Városliget felújítási projekt részeként újult meg ez a múzeum is. Nagyon sajnálom, hogyha abban marad ez a folyamat......

2 megjegyzés:

  1. Szégyellem magam, de azt sem tudom mikor voltam a Szépművészeti Múzeumban. Szerintem középiskolás koromban, az meg nem mostanában volt...
    Olyan pörgő életet élek (úgy érzem) de olyan sok látnivaló kimarad mégis :( annyi impulzus ér minden nap/héten/hónapban talán majd a következő életemben sor kerül a hiányosságaim pótlására.

    VálaszTörlés