2016. augusztus 29., hétfő

Svéd pite

Barátnőmtől tanultam ezt a finom pite receptet. Blåbärspaj - Áfonyás pite, egy igazi alandi sütemény. No, persze aki a saját erdejében kiló számra szedi a fönséges áfonyát, annak könnyű! Még áfonya szedőjük is van, egy fogazott kancsószerű valami, amit csak végighúznak a bokron.
Vanília sodóval tálalta, persze azt is lehet kapni készen, dobozos formában. Én elfelejtettem hozzá csinálni. No, majd legközelebb! Mivel forrón ettük, egy kicsit még szétesett, de ahogy hűl, úgy összeáll szépen, én is tapasztaltam.
Áfonya helyett szilvával készítettem, így is nagyon finom lett.

Áfonyás vagy szilvás (vagy  bármilyen gyümölcsös) pite recept

- 30 dkg liszt
- 15 dkg vaj
- sütőpor
- 2-3 evőkanál cukor
Nekem ez így nem állt össze, nem tudom mi okból, így tettem hozzá 2 evőkanál tejfölt is.  (Talán amiatt, hogy az ő receptjében 30 dl liszt szerepel)
Pár órára folpackban csomagolva hűtőben állni hagytam a tésztát.
A szilvát kimagoztam, felnegyedeltem, ízlés szerint fahéjjal, cukorral, 1 evőkanál étkezési keményítővel összekevertem, pitesütő tál aljára elterítettem.
A tésztát rácsipkedtem a tetejére. 180 fokos sütőben aranybarnára sütöttem.
Fiacskámtól kapott viking harcos és Vasa hajó is újból előkerült a polc mélyéről, miután ezekhez a tárgyakhoz immár személyes élményünk is kötődik. :))
 Könnyű, gyors, finom gyümölcsös édesség!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése