2013. március 22., péntek

Töki pompos

Kenyérlángost sütöttem.
Egyszerű, könnyű elkészíteni és fönséges, csak szuperlatívuszokban tudok beszélni róla.
Nekem egy kicsit hasonlít a krumplis pogácsa ízére, de főként Nagymamám dubbancs nevezetű kemencében sütött finomságára, ami sajnos már csak az emlékeimben él.

Töki pompos elnevezés, hogy mire utal fogalmam sincs, Tök nevű faluból származik talán...de a pompos....hát rejtély...???

Kenyérlángos, töki pompos, langalló receptje:

 - 50 dkg liszt
 - 1 teáskanál só
 - 1 teáskanál cukor
 - 2 közepes burgonya főzve, villával összetörve
 - 1 vagy 1,5 dl langyos víz
 - 2 dkg élesztő
 - 0,5 dl olíva olaj

Az élesztőt felfuttattam egy kis burgonya főzővízzel és cukorral.
A hozzávalókat a príma kis gépemben megdagasztottam, egy órát kelesztettem.
Kinyújtottam, tepsibe simítottam, villával megszurkáltam.
Forró sütőben egy kicsit elősütöttem, (van aki ezt nem teszi) majd fokhagymás, sózott tejföllel megkentem.
Tetejére most lilahagyma, sonka került, de szalonnával az igazi.
Még egy kis pirulás és kész is.
Finom Villányi vörösbort ittunk hozzá.........Fenséges!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése