2022. szeptember 9., péntek

Éliás, Tóbiás....

"Éliás, Tóbiás, egy tál dödölle, ettél belőle,
kertbe mentek a tyúkok, mind megették a magot."
 
A mondókát ismertem, de fogalmam sem volt, hogy a dödölle egy őrségi étel


Az őrségi ételek közül kihagyhatatlan kóstolni való az őrségi hajdinaleves, a dödölle, tökös-mákos rétes és a  hőkkön sült perec (kemencében forró kövön sült).
 
  
Az Őrség "fekete aranya" a tökmagolaj, több helyen lehet látogatni az olajütőket.

Sajnos a tökös-mákos rétest kihagytuk, mert a gombaleves hajdinával és a dödölle annyira laktató volt, hogy nem bírtuk bevállalni. (Azóta is bánom!) A férjem még egy kis szarvaspörköltet is evett a dödölle mellé, én csak natúr tejföllel ettem.
Mindenesetre megnéztem, hogyan készíti Borbás Marcsi és itthon is elkészítem majd.
 

2 megjegyzés:

  1. Férjeddel értek egyet, imádom, úgy. Viszont simán is, tejföllel. A dödöllét. Felénk is fontos étel volt. Amúgy a gombaleveseknek sincs párja. Azért csak tudtak valamit a régiek, ha nem is majmolták a külföld ételeit. Mert külföldön hol főznek dödöllét, krumpliprószát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos, hogy én is szeretem ezeket a hagyományos ételeket, finom és laktató. Örülök, hogy megkóstoltuk a dödöllét, a gomba meg jöhet minden formában! :))

      Törlés