2016. január 21., csütörtök

Szigeten

"Húsz év múlva sokkal jobban fogod sajnálni azokat a dolgokat, amiket nem csináltál meg, mint azokat, amiket igen. Feszítsd hát ki vitorlád. Hajózz ki a biztos öbölből. Kapaszkodj a siker szeleibe! Álmodj! Fedezz fel!"
Mark Twain

Komppal átmentünk a közeli Koh Larn (Korall) szigetre, hogy ízelítőt kapjunk a thaiföldi szigetvilágból, ha már délebbre nem sikerült eljutnunk. 7 km-re van Pattaya kikötőjétől, kb. ötven perces út, 30 bath volt a viteldíj
(1 bath = 8 Ft körül volt)
Óránként indulnak a kompok, próbáltak bennünket becserkészni, hogy menjünk kishajóval az 150 bath-ért vitt volna bennünket. Szerencsésen értünk ki a kikötőbe, azonnal indult a komp, a hosszú mólón a hömpölygő tömegben szinte sietnünk is kellett.
A mentőmellény alapfelszereltség, 2013-ban elsüllyedt a szigetről visszafelé tartó utolsó komp, mert túl sok ember volt rajta, több halott is volt. Állítólag nem volt elég mentőmellény sem
Ilyen volt a mi kompunk is, ez már visszafelé tart
Egy kis sziget útközben, megállapítottuk, hogy ellaknánk egy ideig itt is :))
Koh Larn szigetéhez közeledve
Motorok várják bérlőjüket, a motoros taxizás is nagy divat mindenfelé Thaiföldön. 200 bath volt egy motor és kértek 1000 bath depositot is, melyet a végén visszakaptunk mindenféle papír nélkül. Persze bukósisak itt sem kellett.
A sziget kb. 4 km hosszú és 2 km széles, legmagasabb pontja 180 méter magas
Motorral száguldoztunk egyik helyről a másikra, néhol csak szétnéztünk, néhol fürödtünk, vagy csak leültünk inni valamit, közben gyönyörködtünk a fehér homokos partban.
Ilyen sűrűn rakják a napernyőket és napágyakat, így tényleg árnyék van alatta mindenütt. Nagy meleg volt, 100 bath-ot kértek egy napágyért.
Ezen a beach-en a hajók nem tudnak kikötni a korallok miatt. Mobil móló, nem volt egyszerű rajta menni, hullámzott az egész.
Szépséges part

Mesés kilátás
Fent a hegyen itt is egy szentély, és a hétfejű csuklyás Naga
Hűsöltünk egy kicsit
Helyenként ilyen partszakaszok is vannak
Kitekintés a fa árnyékából
Itt már próbálkoznak a parkosítással is