2016. január 14., csütörtök

A mosoly országa

"Az utazás az embert érleli, sok oldalúvá köszörüli,
higgyétek el, az felséges, ha az ember egy időre minden baját otthon hagyja s külföldön kiszellőzteti magát, elméje kiderül és szíve fogékonyabbá lesz minden örömre."
Majer István

Thaiföld délkelet-ázsiai ország, (régi nevén Sziám) 514 ezer négyzet km területű, lakosainak száma 67, 2 millió fő. Fővárosa Bangkok, ahová már az esti órákban érkeztünk, langy meleg fogadott bennünket. Kicsit szokatlan volt, hogy este hatkor már sötét volt. Közel az egyenlítő, ezért itt mindig reggel hatkor már világos van, este hatkor pedig sötét.
Négy napot szándékoztunk eltölteni Pattayán, három napot Bangkokban.
Egy kicsit aggódtunk a kocsibérlés miatt, ugyanis az interneten foglalt autót visszamondták. Szerencsénkre a reptéren azonnal sikerült egy remek Chevrolet terepjárót bérelnünk, olcsóbb volt mint az egyszerű személygépkocsi, még örültünk is neki. Az egyik fiam volt a sofőr, a másik a navigátor, remekül kiegészítették egymást. Baloldali vezetés van és tényleg hatalmas a forgalom. Pár percen belül száguldottunk a kivilágított autópályán Pattayára, ami a reptérről közel 100 km-re van. Közben álmélkodtunk, a sok platós autón, ahol hátul utaztak az emberek, a  bukósisak nélküli motorosokon. 120 km a megengedett sebesség. Az autópálya most díjmentes volt az újévi ünnepekre való tekintettel. Különben kapus rendszer van.
A szállodánk - Amari Garden Pattaya - így fogadott bennünket
Míg a papírokat intéztük finom teával és mentás illatos törülközőkkel kínáltak. A harmadik emeleten volt a szobánk, közel egymáshoz.
 Kilátás a kertre
Az első vacsora egy indiai étteremben, amibe legelőször belebotlottunk - Chicken Tikka Masala