2015. augusztus 7., péntek

Géniusz nyomában

A Várkert Bazárból mozgólépcsőn indultunk a Palota felé, a Csontváry kiállításhoz. Így kellemes séta feljutni a Nagyrondellán keresztül.
Nagyrondella kaputornya
 Vasárnapi forgatag
 Kilátás, amivel sosem lehet betelni
 Sándor-palota
 Honvéd Főparancsnokság 
Most Csontváry ragyogó színeivel örvendezteti meg a járókelőket "A Magányos Cédrus, Csontváry géniusza" kiállítás tekinthető meg benne.
Az épületről.........itt ........olvashattok. 
Meglepett, hogy valamikor milyen szép, több emeletes palota volt, a háború alatt bomba találatot kapott.
A borsos áru belépőjegy mellé a fotójegyet már nem vállaltam be. ......Itt..... egy kis ízelítő.
Ez egy átfogó életmű kiállítás, sok helyről gyűjtötték össze a képeket. Pécsen láttam már a Csontváry kiállítást. Nem emlékeztem, hogy Debrecenben és Miskolcon is vannak képei. Mindig lenyűgöztek a színei. Élmény volt ennyi csodálatos alkotást egyben látni. Különösen  tetszettek a monumentális képei, mint például a Görög színház Taorminában, ahol már én is jártam.
Érdekes volt hallani Gerlóczy Gedeonról, aki a Csontváry hagyatékot megvásárolta, megőrizte és a köz rendelkezésére bocsátotta..... itt..... látható egy kis film unokaöccséről.
Életéről pedig a .......Wikipédián ......olvashattok bővebben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése