2013. szeptember 30., hétfő

Szeder torta

A házassági évfordulóra fahéjas szeder tortát sütöttem.
A torta alapját, teljesen másként készítettem, mint ahogyan szoktam, de nagyon elégedett vagyok vele, lehet ennél a változatnál maradok.
Az ötletet Dolce Vita blog szilvás tortájából merítettem.

Hozzávalók, 22 cm tortaformához:
- 6 tojás
- 18 dkg liszt
- 1 teáskanál fahéj
- 18 dkg cukor

A különbség az eddigiekhez képest abban rejlik, hogy a tojás sárgáját és fehérjét a cukorral együtt vertem fel, 4-5 percig kell nyüstölni, ami nem probléma gép esetében. A lisztet összekevertem a fahéjjal és 3-szor átszitálva adtam a masszához. (Ja, és nem tettem bele sütőport)
180 fokon sütöttem 40 percig.
Nagyon jó lett az állaga, és a fahéjtól különleges finom ízt kapott, ami remek illattal is párosult.

Krém:
- 250 g mascarpone
- 400 g tejszín
- ízlés szerint szeder
  (jelen esetben fagyasztott volt)
- ízlés szerint porcukor

A mascarponet eldolgoztam a szederrel, a tejszínt felvertem a porcukorral, a kettőt összekevertem és ezzel töltöttem a tortát.
Isteni finom :D

Vennem kell egy habzsákot, hogy jobban tudjam a tortáimat díszíteni!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése