2023. május 23., kedd

Színészek bronzban

Valahogy elkerülte a figyelmemet ez a két szobor, pedig 2022. szeptemberén avatták fel Debrecenben a Fórum illetve az új színházunk mellett.
Latinovits Zoltán és Kóti Árpád szobra, 
az alkotó Juha Richárd szobrászművész
Latinovits Zoltán (1931-1976) pályájának kezdetén, 1956-ban Debrecenbe szerződött segédszínésznek, kétévi debreceni színházi létet néhány év miskolci színházi kitérő követte, majd 1961-1962 között újra visszatért a Csokonai Színházba.
Kóti Árpád, (1934-2015) a Csokonai Színház örökös tagja, a Város Díszpolgára, 1963-tól haláláig volt a Csokonai Színház kötelékében.
Be kell valljam még nem jártam a Csokonai Fórumban, véletlenül vezetett erre az utam, most végre láttam a bejáratot és pár lépéssel arrébb a két gyönyörű szobrot. 
A színház megnyíltával jelentkeztem egy épületbejárásra, de nem kaptam lehetőséget, mint írták betelt a létszám, pedig színészek vezették körbe az érdeklődőket.
 
Juha Richárd nevét érdemes megjegyezni, ő készítette a Debreceni Egyetem előtt Klebelsberg Kunó szobrát, sok-sok alkotása van Debrecenben és országszerte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése