2022. október 30., vasárnap

Nessun dorma

"Nessun Dorma" vendéglő, ahonnan mesés kilátás nyílik a festői Manarolára (a fehér napernyős sáv)
Kilátás
Teljesen véletlenül olvastam egy regényt nemrég, abban esett szó a Nessun dorma áriáról, akkor utána néztem, hogy miről is van szó 
(Sajnos komolyzenei műveltségem enyhén szólva hiányos, illetve nincs is.) 
Ez Giacomo Puccini Turandot című operájából egy ária.

"Ezt az áriát énekelték a karantén alatt olasz erkélyekről. Erre éltették és erre temették Pavarottit, ez inspirálta Andrea Bocellit, hogy pályára lépjen, és ez inspirál ma is számos tehetséges és tehetségtelen énekest, hogy bemutatkozzon operaénekesként."
 
Minek köszöntheti ma is ez az ária töretlen népszerűségét?
 
Erről kimerítően tájékozódhattok az alábbi linken, én csodálattal olvastam minden sorát. 
Feltétlen hallgassatok bele az Aretha Franklin által előadott változatba is!
 
>>>>>>>>>>>>>>>>>Nessun Dorma 
és maga az opera >>>>>>>>>>>Puccini - Turandot
 
Mit ad Isten Manarola-ban újból szembe jött velem a Nessun Dorma, egy étterem elnevezése formájában..... :)) 
Harmadjára remélem lesz szerencsém megtekinteni magát az operát, esetleg a gyönyörűen felújított Operaházunkban!

2 megjegyzés:

  1. Most hogy írod, tényleg ezt énekelték a covid alatt 😄ismeri az ember a dallama alapján, de a címe nem annyira jut eszébe, nekem sem 😄
    Elolvasom az ajánlott linket! Rám fér a tudás gyarapítása😄

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Élvezem, ha valami kapcsán beleásom magam a témába, annyi újat tanulok, egyik dolog hozza a másikat.... :))

      Törlés