2020. szeptember 21., hétfő

Sosem késő.......

Hétvégén volt a Nemzeti Kulturális Örökségnapok. Körülnéztem mit lehet megnézni Debrecenben. Négy helyszín volt megadva, Megyeháza, Honvédtemető, Reviczky-ház, Tímárház
Reviczky ház, itt minden zárva volt, nem jutottam be
Szent Anna utca 16-18 szám, itt lakott Reviczky Menyhért, Debrecen polgármestere 1843-1847 között. Széchenyi is többször járt a házban.
Szent Anna templom déli napsütésben
Közben felfedeztem Szabó Magda gyerekkori lakóhelyét, nem tudtam, hogy itt van. Rém ronda épület van a helyén. A Svetits Intézet mellett található.
A Svetits Intézet épületén az alábbi táblát találtam. Szégyellem is, hogy fogalmam nem volt kiről kapta a nevét az iskola. Az Intézet alapítói: Svetits Mátyás, a debreceni Kereskedelmi és Iparkamara első elnöke és felesége. A házaspár három gyermekük korai halálát követően döntött úgy, hogy haláluk után vagyonukat iskolanővérek vezetése alatt álló nevelőintézet létesítésére kell fordítani.
A Tímárházat egy kis bolyongás után találtam meg, folytatásban olvashattok róla........

2 megjegyzés:

  1. Az az igazság, mióta nem jár nekünk a Hajdú-Bihari Napló, valahogy jobban átsiklok a hírportálok hírein. Erről sem tudtam, a Nemzeti Kulturális Örökségnapokról...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos úgy vettem észre kevesen tudnak róla, eredetileg én is a Sándor-palotát szerettem volna megnézni, de végül csak nem nyitották meg az idén. Pesten rengeteg helyszín van ilyenkor, no majd jövőre, hátha jobb lesz a helyzet!

      Törlés