2020. január 2., csütörtök

Muzi

Elmentünk a Nemzeti Múzeumba is, a barátnőm szerette volna megnézni a Seuso-kincseket, szívesen veletartottam megint. Ráadásul azóta új helyre költözött, szép, tágas termekbe. Sajnos utólag derült ki, hogy fotózni is lehetett volna fotójeggyel. Már nem mentem vissza.  A gyönyörűen felújított Arany János-szoborcsoportot most szabadon körbejárhattam.
 A csodaszép lépcsőház.......
Mindig van valami újdonság. Nemrégen került ide a múzeum makettje, zászlóval letakart felületen, a múzeum épülete előtt áll. 2019. októberében avatták fel. Braille-felirata, a vakok és gyengénlátók tájékozódását szolgálja. Alkotói Baráz Tamás és Erős Apolka szobrászművészek.
A Múzeumkert játszóterét is októberben avatták. A régi idők hangulatában készültek a játékok, a Pál utcai fiúk és a Muzi című regényeket idézik meg. A Muziról még nem hallottam szégyenszemre, Pásztor Árpád írta és 1930-ban jelent meg először. Meg is találtam, elektronikusan letölthető a "mek"- ről  https://mek.oszk.hu/13200/13290/
Az öntöttvasból készült Apolló-szobor másolata, a Vatikánban őrzött, XV. században előkerült alkotásnak. Készítője ismeretlen. A szobrot Tömöri Anasztáz (1824—1894) mérnök, a nagykőrösi gimnázium egykori matematikatanára, Arany János tanártársa, végrendeletében hagyományozta a Múzeumra. Az Apolló-szobrot még 1894-ben a mai Széchényi Ferenc-szobor helyén állították föl, majd 1902-ben annak avatásakor költöztették át a déli szárnyhoz, ahol ma is áll.
 
A Múzeumkertről itt írtam bővebben: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése