2020. január 8., szerda

Finomság


A barátnőmtől tanultam meg a bécsi krumplisaláta készítését, aki ezzel kedveskedett nekünk a finom sült húsok mellé. Annyira ízlett, hogy karácsonyra én is így készítettem el. Sokkal jobb, mint a sima krumplisaláta. Gondoltam, hogy a fiaim örülnek majd neki. A kisebbik rögtön mondta, hogy nem rég evett ilyet, és emlegette a híres Figlmüllert Bécsben, amiről halvány sejtelmem sem volt, hogy micsoda. Mint kiderült egy 1905-óta üzemelő étterem, ahol a jóféle Wiener Schnitzeleket, bécsi szeleteket és egyéb fenséges bécsi specialitásokat lehet enni. Nos, talán lesz alkalmam majd nekem is meglátogatni, ezt a patinás helyet, hiszen oly régóta vágyom már Bécsbe.
Én ezt a receptet használtam:
KLASSZIKUS BÉCSI KRUMPLISALÁTA
- 1,5 kg krumpli (legjobb a saláta krumpli)
- 1-2 lilahagyma
- kis marék snidling (elhagytam, mert nem volt itthon)
- 5 evőkanál almaecet
- 4 evőkanál cukor
- 1 mokkáskanál só
- 1/2 mokkáskanál őrölt fehérbors
- 2 mokkáskanál mustár
- 4 evőkanál olívaolaj
- 3 dl víz
Megfőztem héjában a krumplit, majd hámozás után karikákra szeltem, egy darab kivételével (!)
Felszeltem a lilahagymát, és rétegenként egyenletesen elosztva a krumplira raktam.
Mérőedényben kimértem a vizet, hozzáadtam az ecetet, cukrot, sót, fehérborsot, mustárt, és az olajat, majd beleapróztam a maradék egy krumplit, majd botmixerrel pürésítettem.
A levet a krumplira öntöttem és alaposan összekevertem,  hogy mindenhol érje a mártás. 
Legalább egy éjszakát nem árt hűtőben hagyni, hogy összeérjen.

2 megjegyzés:

  1. Nahát, még nem is hallottam ilyen formában róla, ránézésre is finomnak tűnik! jó lehet az a mixelt lé ráöntve, sokkal zamatosabbnak gondolom így. Meg fogom próbálni én is! elmentettem a receptedet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi vagyok, hogy milyennek találod, én ezután így fogom készíteni, annyira finom....

      Törlés