2017. május 23., kedd

Szülinapi répatorta

Most két tortát sütöttem, akár emeletes torta is lehetett volna, ha a körülmények engedik. Egyik Anya szülinapi tortája, másik a miénk.
Répatorta az alap, egy mascarponés-tejszínes krémmel, annyira finom lett, hogy többször meg fogom sütni.
Répatorta hozzávalói
- 10 dkg vaj
- 20 dkg cukor
- 30 g vaníliás cukor
- 4 db tojás
- 25 dkg liszt
- 2 tk. sütőpor,
- 1 tk. szódabikarbóna
- 1 tk. fahéj
- 1 csipet só
- 1 dl olaj 
- 35 dkg reszelt sárgarépa
- 5 dkg darabolt dió
- 5 dkg mazsola
A vajat a cukorral, vaníliás cukorral kikevertem, egyenként beledolgoztam a tojásokat, majd az összekevert száraz hozzávalókat, végül répa, dió, mazsola. Lisztezett tortaformában 40 percig sütöttem 180 fokon. Tűpróba!
Krém: 6 dl tejszín felverve habosra, ízlés szerint porcukor, vanília kivonat, 500 gr. mascarpone beledolgozva. Ez tetemes mennyiségű krém, elég 4 dl tejszín is.
A sütinek, benne a répával, ropogós dióval, mazsolával, elég intenzív íze van, így gyümölcs nem kívánkozik hozzá. Friss rózsa-bimbóval díszítettem. Virágzik a futórózsám..... :)) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése