2017. május 30., kedd

Bodzaszörp

Egy frissítő, nyári üdítő, az illatos bodzából
- 30-40 db nagyobb bodzavirág
- 5 liter víz
- 2 db citrom
- 1 kg kristálycukor
- 5 dkg citromsav
A megmosott bodzavirágokat egy 5 literes üvegbe tettem hozzá a felkarikázott citromot, majd felöntöttem vízzel. Egy konyharuhával letakartam, időnként megkeverve 1 napig hűvös helyen állni hagytam. Utána leszűrtem és összefőztem a cukorral  és a citromsavval. Tisztára mosott üvegekbe töltöttem, majd száraz dunsztba tehetjük, amíg teljesen kihűl. 
Ezt a receptet olvastam, de csak 15 gr. citromsav volt itthon, így annyi került bele. Maradt ki bodzavirág, így egy nagy kancsót is megtöltöttem, ebbe mentát is tettem. A száraz dunszt is elmaradt. Mivel  csak nyári, frissen fogyasztott üdítőnek szántam. Talán ez inkább bodza limonádé, bár nekem édes, így még hígítottam vízzel, úgy ittam.
Sajnos a bodzavirágzásnak hamarosan vége
Imádom a bodza illatát! Hátul az udvarban az egyik szomszédnak hatalmas bodzabokra van, az ablakból pont rálátok :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése