2016. november 18., péntek

Süti pecsét

Vettem egy süti pecsételőt. Ma ki is próbáltam. Sütöttem egy egyszerű vajas kekszet, csakis az új szerzemény miatt. A család kifejezetten örült ennek.
Vajas keksz recept
- 20 dkg vaj vagy margarin
- 16 dkg kristálycukor
- 1 db tojás
- 2 teáskanál vanília kivonat
Robotgépben kevertem-kavartam
- 38 dkg liszt
- 2 teáskanál sütőpor keverékét hozzáadva gyorsan összegyúrtam. Vékonyra nyújtottam és már szaggattam is a kerek formákat. Végre bevethettem a pecséteket. No, nem olyan egyszerű, ha nagyon belenyomtam, nehezen jött le, vagy kilyukadt. Ha gyengéden érintettem, nem látszott a minta. Szóval el kell találni a nyomás erősségét.
Óhatatlanul eszembe jutott a híres Kabos Gyula jelenet a pecsételésről.... :))
180 C fokon csupán 8 percig sütöttem, hogy ne száradjanak ki. Hasonlatos a dán vajas kekszhez, amit szép fém dobozokban árulnak. Ebből az adagból 48 db lett. Karácsonykor a mézesen is kipróbálom!
Észrevettétek, hogy feltettem a jobb felső sarokba a karácsonyi visszaszámlálót? Már csak 36 nap van karácsonyig. :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése